Pénz7

Március első hetében iskolánk is csatlakozott az országos Pénz7 témahéthez. A program célja, hogy már fiatal kortól segítse a diákokat pénzügyi ismereteik bővítésében, és felhívja a figyelmüket a mindennapi pénzügyi tudatosságra.

Idén minden osztályban a családi költségvetés volt a középpontban, játékos feladatok keretében foglalkoztunk a tudatos vásárlással, pénzhasználattal, a család bevételeivel, kiadásaival. A kicsik meséken, rövid történeteken keresztül ismerkedtek a takarékossággal, spórolással. La Fontaine A tücsök és a hangya című meséje alapján tulajdonságokat gyűjtöttek az állatokról, tanácsokat adtak nekik, szólásokat magyaráztak. Sőt, másféle mesebefejezést is kitaláltak, és le is rajzolták.

A nagyobbak konkrét élethelyzetekre kerestek megoldást, egyszerű gazdasági számításokat is végeztek. A csoportban történő munka során megvitatták egy-egy lehetséges megoldás következményeit is. Foglalkoztak a pénz történetével, azzal, hogyan jutottunk el a kauri kagylótól a modern pénzig. Inflációt bemutató diagramot elemeztek, megtekintették, mi van a különböző országokban készült euró hátoldalán. Gyakorolták a vásárlással kapcsolatos kifejezéseket idegen nyelven, megismerkedtek a fonttal és a pennyvel. Sajnos a rajzpályázatra érkező munkákat az iskolák bezárása miatt csak néhány hét múlva tudjuk kiállítani, és ekkor kerülhet majd sor a témahét értékelésére is.

Bödörné Lakos Katalin